MACEDONIA

PAIONIANS

About

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

ΛΑΤΡΕΜΕΝΗ ΕΥΑ!! ΖΩΗ ΜΟΥ!

ΛΑΤΡΕΜΕΝΗ ΕΥΑ!! ΖΩΗ ΜΟΥ!
έτσι αποκαλούσε ο Άγγελος Σικελιανός τον φύλακα άγγελο του, την γυναίκα του, Εύα Πάλμερ, κοσμοπολίτισσα, διανοούμενη και από εύπορη οικογένεια της Νέας Υόρκης η Εύα παντρεύτηκε το 1907 τον ποιητή Άγγελο Σικελιανό και στήριξε με την ψυχή της την προώθηση για αναβίωση του οράματος της Δελφικής ιδέας.
ΛΑΤΡΕΜΕΝΗ ΕΥΑ!! ΖΩΗ ΜΟΥ!
Έτσι την προσφωνούσε στην αλληλογραφία του και μετά τον χωρισμό τους το 1933, ακόμη και τότε παρέμεινε υποστηρικτικά δίπλα του, δεν μπόρεσε ποτέ να τον ξεπεράσει και δεν το θέλησε και η ίδια. Με την βαθιά καλλιέργεια και την πολύπλευρη παιδεία της η Εύα διέκρινε στο πρόσωπο του Άγγελου τον άντρα στον οποίο θα μπορούσε να αφιερώσει την καρδιά και την ζωή της ολάκερη
ΛΑΤΡΕΜΕΝΗ ΕΥΑ!! ΖΩΗ ΜΟΥ!
έτσι προσκαλούσε ο ποιητής τα τελευταία χρόνια τη ζωής του την Εύα Πάλμερ η οποία στάθηκε δίπλα του δίνοντας του αληθινή αγάπη, αφοσίωση, και στοργή καθώς και τεράστια οικονομική στήριξη στην επίτευξη των οραμάτων του Σικελιανού αλλά και του ελληνισμού, δημιουργώντας ευνοϊκές συνθήκες για να μπορέσει ο μεγάλος ποιητής μας να αναπτύξει τις σκέψεις και ιδέες του.
ΛΑΤΡΕΜΕΝΗ ΕΥΑ!! ΖΩΗ ΜΟΥ!
έτσι την αποκαλούσε ακόμη και το 1946 όταν η Εύα κινητοποίησε την διεθνή κοινότητα για διεθνή στήριξη της υποψηφιότητας του ποιητή για το ΝΟΜΠΕΛ λογοτεχνίας χρησιμοποιώντας υποστηρικτικά και τον φημισμένο ελληνιστή συγγραφέα Χένρι Μίλερ. Στην διάρκεια της ναζιστικής κατοχής ήταν έντονος ο αγώνας της κατά των Γερμανών καθώς και η προσπάθεια εκ μέρους της συγκέντρωσης βοήθειας προς τον ελληνικό λαό.
ΛΑΤΡΕΜΕΝΗ ΕΥΑ!! ΖΩΗ ΜΟΥ!
την αποκαλεί την άνοιξη του 1946 ο Άγγελος και την καλεί κοντά του γράφοντας «Κι έπειτα σκέψου, λατρεμένη, μήπως θα ήθελες να έρθεις στην Ελλάδα και, κυρίως, μήπως αυτό σού έκανε καλό. Όσο για μένα έχω τη δύναμη να αντισταθώ σε όλο τον κόσμο, όταν έχω ΕΣΕΝΑ ΚΟΝΤΑ μου, και τη συνείδησή μου απολύτως καθαρή, όπως και είναι…. Θεϊκά δικός σου, Άγγελος». Η Εύα θέλει να επιστρέψει στην Ελλάδα για να τον συναντήσει και για την αναβίωση των Δελφικών εορτών, αλλά το κράτος εκείνης της εποχής την θεωρεί ανεπιθύμητη(!) και δεν της εκδίδει διαβατήριο.
Κάτι το οποίο καταφέρνει τελικά τον Απρίλιο 1952 μετά από μια μεγάλη ταλαιπωρία ενεργειών και όταν πια ο Άγγελος δέκα μήνες πριν έχει κλείσει για πάντα τα μάτια του. Η Εύα θα φύγει από κοντά μας πια στη διάρκεια παράστασης του «Προμηθέα Δεσμώτη» στους Δελφούς (έργου που παραστάθηκε στις πρώτες Δελφικές Γιορτές) από καρδιακή προσβολή.
Σύμφωνα με επιθυμία της, η ταφή της έγινε στους Δελφούς δίπλα στον αγαπημένο της Άγγελο Σικελιανό, εκεί που ή ίδια επέλεξε να μείνει για να αντιμετωπίσει την αιωνιότητα, μαζί με τον άγγελο της.

ΛΑΤΡΕΜΕΝΗ μας ΕΥΑ των ΕΛΛΗΝΩΝ!! σε αγαπάμε!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου